منابع ریاضی تجربی کنکور
نوشته شده توسط : نازنین نمازی

ریاضیات تجربی میکرو طلایی گاج

همانطور که انتظار داشتید ، وقتی درسنامه ریاضی تجربی میکرو طلایی گاج را ورق بزنید ، یک درسنامه با فضای آزمون مشاهده خواهید کرد. البته ویژگی های این کتاب آن را از سایر کتاب هایی که ساختار مشابهی دارند که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد متمایز می کند. كتابهای درسی پس از ارائه مقاله كوتاهی ، با روشی نسبتاً سریع ، نمونه توصیفی و آزمونهای بعدی را وارد می كنند. در اینجا لازم است توضیح دهیم که مثالهای تشریحی در کتاب بیش از آنچه انتظار دارید وجود دارد و این یکی از نقاط قوت کتاب است.

 

اگرچه ممکن است انتظار کتاب جلدی را نداشته باشید ، مثالهای تشریحی قابل ذکر است. نمونه های توصیفی به طور ساده ساده و دارای انگیزه آموزشی هستند. این بدان معنی است که گاهی اوقات آنها مفاهیم ساده ای ارائه می دهند که ممکن است پاشنه آشیل بسیاری از دانش آموزان باشد و آنها حتی جرات ارائه آن را ندارند. تکمیل این واقعیت این است که آزمون های کتاب درسی چندان دشوار نیستند و اکثراً ساده هستند و برخی از آنها متوسط ​​هستند. این عناوین کتاب درسی را برای پیشرفت دانش آموزان با نمرات نسبتاً ضعیف بسیار مناسب می کند.

 

کتاب ریاضیات تجربی میکرو طلایی گاج همراه با آزمونها و مثالهای کتاب درسی می تواند اعتماد به نفس خواننده را افزایش دهد. البته بحث دیگری که باید در مورد تست های کتاب درسی مطرح شود این است که تعداد تست های کتاب درسی معمولاً کم است. به عنوان مثال ، موضوع عملیات جبری بین توابع فقط یک آزمون در کتاب درسی دارد. این ممکن است به دلیل تک جلدی بودن کتاب باشد ، اما در بسیاری از موارد تست های موجود در کتاب درسی از تنوع زیادی برخوردار نیستند.

 

ریاضیات تجربی مهروماه

درسنامه کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه برای هر فصل یکپارچه است اما از چندین ایستگاه تشکیل شده است. به عنوان مثال ، فصل عملکرد دارای 9 ایستگاه است. در ورودی هر ایستگاه ، معمولاً بلافاصله پس از معرفی مختصر ، یک یا چند جدول مشاهده خواهید کرد. نویسندگان محترم بسیار تلاش کرده اند تا هر آنچه دانشجو برای پاسخگویی به آزمونها به طور کاملا طبقه بندی شده در جداول مختلف نیاز دارد ، بیاورند. نکته جالب در مورد این جداول این است که آنها معمولاً ستونی به نام مثال دارند که در آن چندین مثال حل شده وجود دارد. این جدول را از جداولی که ممکن است در خلاصه ها مشاهده کنید یا خودتان بنویسید متمایز می کند. در قسمت هایی از درسنامه که به صورت متن هستند ، از نشانه های خوبی برای اشاره ها ، اشارات و ... استفاده می شود.

 

در بخشهای متن درسنامه ، معمولاً چند مثال بعد از توضیح مقاله ای که از خواننده خواسته شده است بخواند ، آورده می شود. به این نمونه ها "خواندن" گفته می شود و دانش آموز را قبل از ورود به آزمون آماده می کند. در برخی موارد ، اولین آزمون پس از توضیح یک داستان ، آزمون سختی است که ممکن است خواننده را کمی مضطرب کند. به طور کلی می توان گفت که درسنامه بسیار جمع و جور و تا حد ممکن کوچک است و خواننده از دیدن آن نمی ترسد. اما سطح نسبتاً بالایی دارد. نویسندگان کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه سبک و زمینه کنکور سراسری را می دانند و درسنامه را به گونه ای نوشته اند که در همه موضوعات پوشش مناسبی دارد

ریاضیات تجربی خیلی سبز

اولین موضوع درباره تست های  کتاب تست ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز، کمیت بالای آنهاست. این کتاب 3406 تا تست دارد که تا حد زیادی با توجه به اهمیت مطالب به شکل مناسبی به فصول مختلف توزیع شده است. مثلا تابع 523 تست دارد که نشان می دهد که علاوه بر پوشش تیپ های متنوع تستی دانش آموزان را در موضوع بانک تست از کتب دیگر بی نیاز می کند. در بین تست ها، تمارین کتاب درسی که تبدیل به تست شده اند، با عنوان »کتاب درسی« متمایز شده اند. این نشان می دهد که تست ها با سیاست های کلی کتاب درسی همسو هستند.

ضمنا تست های کنکور سراسری داخل و خارج از کشور نیز در بین تست ها دیده می شوند. در مقدمه کتاب اشاره شده که تست های منتخب دانشگاه آزاد هم در بین تست ها چیده شده است. ضمنا تعدادی از تست های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) هم در تست ها دیده می شود. درباره ترتیب تستها باید به این موضوع اشاره کرد که تلاش شده ترتیب ساده به سخت رعایت شود. تست های پایانی هر درس با علامت رعد مشخص شده اند که تست هایی هستند که بالاتر از سطح کنکور هستند و همه دانش آموزان نباید روی آنها وقت بگذارند. با توجه به درس به درس بودن هر فصل تست های هر درس بعد از درسنامه آن درس آمده ولی از نظر تیپ، تست ها طبقه بندی نشده اند





:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: